Bazy danych firm najczęściej pojawiają się w rozmowach o cold mailingu i cold callingu (telemarketingu). W wielu branżach B2B są to nadal skuteczne kanały dotarcia do potencjalnych klientów.

Ponadto zakup bazy danych może pomóc Ci w określeniu rozmiaru danego rynku jeszcze przed wprowadzeniem danej usługi lub produktu, a także w stworzeniu analizy konkurencji.

Przeczytaj też:


Do czego można wykorzystać bazę danych firm?

Do czego można wykorzystać bazę firm

Bazy firm można wykorzystywać zarówno do pozyskiwania nowego klienta, jak i do zbadania rozmiaru rynku w danej branży.

Za ich pomocą dotrzesz do przedsiębiorców prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze, firm o zróżnicowanych profilach działalności oraz organizacji pozarządowych.

1) Działania marketingowe i sprzedażowe

Poszukiwanie potencjalnych klientów jest głównym celem wszelkich działań marketingowych i sprzedażowych. Jak pisaliśmy wcześniej, kampanie mailingowe i telemarketingowe wciąż mogą z powodzeniem pozyskiwać klientów w wielu branżach.

Pamiętaj o tym, że konkretne zapytanie ofertowe możesz złożyć dopiero po uzyskaniu zgody od odbiorcy. Na początku najlepiej odnosić się do współpracy, zaproponować możliwość kontaktu lub wprost wyrazić pytanie o możliwość przedstawienia oferty.

Aby dowiedzieć się więcej, pobierz nasz poradnik RODO w cold callingu.

2) Analiza rynku i konkurencji

Za pomocą zakupionej bazy danych łatwiej będzie Ci określić zarówno grupę docelową (w przypadku produktów i usług B2B), jak i zbadać poczynania podobnych podmiotów do Twojej firmy.

Taka wiedza przed wprowadzeniem nowej oferty na rynek daje Ci znaczącą przewagę konkurencyjną. Możesz w ten sposób określić na przykład wstępne zapotrzebowanie na dany produkt, dzięki czemu wstępnie zaplanujesz produkcję.

3) Relacje biznesowe

Poszukujesz partnerów biznesowych dla swojej działalności? Może potrzebujesz listy przewoźników, dystrybutorów albo dostawców w danej lokalizacji. Albo stworzyłeś aplikację, na której firmy mogą reklamować swoje usługi i chcesz znaleźć pierwszych ofertodawców.

W każdym z tych przypadków skorzystaj z biznesowej bazy danych, aby nawiązać kontakt z docelowymi podmiotami.

Dlaczego warto kupić gotową bazę firm?

Powodów do zakupu bazy firm jest wiele. Oto kilka z nich:

1) Oszczędność czasu i zasobów

Dzięki zakupowi biznesowej bazy danych oszczędzasz czas, który Ty lub Twoi pracownicy musieliby poświęcić na poszukiwaniu kontaktów dobranych idealnie do Twoich potrzeb.

Część branż nie ogłasza swojej działalności szeroko w Internecie, takie firmy nie posiadają wizytówki w mapach Google ani fanpage'a na Facebooku. Nie znajdziemy też takich podmiotów po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarkę.

Z takim problemem zetknęła się niemiecka firma Schüttflix, wchodząc na polski rynek ze swoją aplikacją do logistyki kruszyw. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym case study.

W takich sytuacjach jedynym sposobem na nawiązanie kontaktu jest zatem telefon lub wysłanie maila. Wydobycie tych informacji z systemów rządowych (np. KRS) jest niezwykle pracochłonne, a dokonując zakupu baz danych oszczędzasz swój czas i zasoby.

2) Jakość danych i transparentność

Nabywając właściwie przygotowane bazy danych firm, nie decydujesz się na kota w worku. Otrzymujesz zestaw rzetelnych informacji, które pomogą Ci uzyskać kontakt do nowych partnerów biznesowych i potencjalnych klientów.

3) Bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami

Dzięki kierowaniu oferty do zawężonego grona przedsiębiorstw o konkretnych parametrach masz też możliwość bardziej precyzyjnego adresowania swoich usług niż w przypadku np. reklam w social mediach.

Kiedy prowadzisz działalność z sektora B2B i kupujesz usługę reklamową na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie trafiasz do różnych odbiorców, niekoniecznie związanych z Twoją grupą docelową.

Możesz skorzystać z takiego filtrowania jak zainteresowania i branża, nie mając przy tym pełnej pewności, że trafisz do osób aktywnie pracujących w danym zawodzie. Użytkownicy portali społecznościowych nie mają obowiązku aktualizowania tego rodzaju danych.

4) Niski koszt działań marketingowych

Decydując się na przykład na cold mailing lub cold calling, możesz zacząć od ręcznej wysyłki zindywidualizowanych wiadomości lub postawić na automatyzację.

Programy do wysyłania cold maili są stosunkowo tanie w porównaniu z innymi formami reklamy i pozwalają na wysyłkę nawet kilkuset wiadomości dziennie z możliwością personalizacji.

Co więcej, dobrze sprofilowana baza w połączeniu z dopasowanym do danej grupy komunikatem poskutkuje sporym odsetkiem konwersji.

Na naszym blogu znajdziesz między innymi tekst o tym, jak napisać skrypt do cold callingu.

Bazy firm — na co zwrócić uwagę?

Bazy firm – na co warto zwrócić uwagę

Nie każdy podmiot zajmujący się sprzedażą baz danych będzie posiadał równie wartościowe i aktualne informacje. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci znaleźć firmę oferującą najwyższej jakości usługi.

1) Jakość i szybkość obsługi klienta

W przypadku baz danych znaczenie ma zarówno prędkość odpowiedzi konsultanta, jak i jakość oferowanego przez niego wsparcia.

Zwróć uwagę na to, czy przeważnie otrzymujesz odpowiedź w przeciągu 1-2 dni roboczych — dzięki temu unikniesz opóźnień w planowanej komunikacji z potencjalnymi klientami, nawet jeśli zaplanujesz daną kampanię na ostatnią chwilę.

Ponadto konsultant powinien nie tylko otwarcie odpowiadać na Twoje pytania i wątpliwości, aby jak najlepiej pomóc Ci we właściwym dobraniu kryteriów bazy.

2) Aktualność danych firm

Nie trać czasu na oferty baz danych, które nie są regularnie sprawdzane i aktualizowane. Wykaz przedsiębiorstw sprzed pół roku w żaden sposób nie odpowiada obecnemu stanowi rynku.

Dobrej jakości dane są podstawą zarówno udanych działań sprzedażowych, jak i raportów analitycznych na temat stanu rynku w dowolnej branży. Poszukuj biznesowych baz danych, które zapewnią Ci dostęp do rzetelnych informacji, najlepiej aktualizowanych każdego dnia.

Dlaczego jest to tak ważne? Codziennie wiele podmiotów zawiesza swoją działalność lub zostaje wykreślonych z państwowych rejestrów. Wiele firm znajduje się też w upadłości lub restrukturyzacji.

Przedsiębiorstwa będące w takiej sytuacji prawdopodobnie nie będą zainteresowane Twoją ofertą.

Dlatego przed zakupem bazy danych koniecznie sprawdź, jak często konkretny broker aktualizuje swój zbiór informacji na temat firm i skąd czerpie swoje dane.

CZY WIESZ, ŻE…

Według danych MGBI sp. z o.o. każdego miesiąca:

– swoją działalność rozpoczyna ponad 25 000 nowych podmiotów,
– spływa ponad 100 wniosków o upadłość,
– pomijając wakacje, około 30-40 podmiotów skutecznie ogłasza upadłość,
– ponad 10 000 podmiotów zamyka swoją działalność.

3) Źródła danych firm

Baza danych powinna być pozyskiwana w sposób legalny, np. z takich źródeł jak KRS, REGON i CEIDG.

Dostawca danych może pozyskiwać też informacje za pomocą webscrapingu, korzystając przy tym z ogólnodostępnych stron WWW czy profili w mediach społecznościowych.

4) Szczegółowe filtrowanie

Możliwość wyboru lokalizacji, wielkości firm czy ich branży to tylko kilka możliwych opcji filtrowania bazy danych.

Jeśli odbiorcy Twoich usług pochodzą z różnych sektorów i miejsc lub posiadasz wąską specjalizację, która wymaga dodatkowych danych, upewnij się, że dostawca baz danych oferuje takie rodzaje informacji.

Niektórzy brokerzy oferują także takie informacje jak m.in. dane finansowe, powierzchnia użytków rolnych, liczba posiadanych pojazdów.


5) Kategorie niezbędnych informacji

Wybierz interesujące Cię dane.

Wśród podstawowych informacji na temat firm znajdą się na pewno:

  • Nazwa firmy,
  • Adres siedziby firmy (najczęściej w ramach ogólnej lokalizacji — czyli np. poszukujesz firm tylko w danym województwie, powiecie czy miejscowości),
  • Numer NIP,
  • Kod PKD (wybrana branża),
  • Dane kontaktowe, czyli np. numery telefonów, adresy e-mail,
  • Strony WWW.
WSKAZÓWKA

Poszukujesz kategorii danych firm, które nie zostały podane na stronie WWW dostawcy baz danych? Dopytaj konsultanta, czy za dodatkową opłatą firma może spełnić Twoje wymagania.

Niektóre firmy analityczne posiadają w swojej ofercie możliwość pozyskania dodatkowych danych za pomocą webscrapingu (zautomatyzowanego pobierania informacji ze stron WWW) lub z innych źródeł.

6) Gwarancja poprawności danych

Wiarygodny dostawca danych firm powinien Cię jasno poinformować, jaki jest odsetek poprawnych informacji w jego bazie.

Może się zdarzyć na przykład, że na zakupionej przez Ciebie liście 10% adresów mailowych jest nieaktualnych, co będzie skutkowało wysoką liczbą odbić wiadomości e-mail. W takiej sytuacji powinieneś mieć możliwość wymiany bazy firm lub uzyskania zwrotu pieniędzy.

Jeśli zależy Ci na zakupie bazy danych do wykonania telemarketingu, zwróć uwagę na to, czy dostawca danych weryfikuje numery telefonów we własnym zakresie.

Biznesowe bazy danych — gdzie kupić?

Poszukujesz aktualnej i wiarygodnej bazy firm? Skorzystaj z bazy firm i osób MGBI!

Oferujemy:

  • Aktualność danych — codziennie dodajemy informacje o nowo powstałych podmiotach oraz aktualizujemy dane na temat istniejących.

  • Legalnie pozyskane dane — pobierane każdego dnia z zasobów KRS, CEIDG i REGON. Korzystamy też z informacji dostępnych w social mediach i na stronach WWW.

  • Wysoką jakość obsługi klienta — odpowiedź otrzymasz w ciągu kilku godzin. Nasi konsultanci pomogą Ci stworzyć bazę danych skrojoną idealnie do potrzeb Twojej działalności.

  • Gotowe bazy z różnych branż — reprezentujesz dużą firmę, która wchodzi na polski rynek albo chcesz sprawdzić rozmiar i dane finansowe konkretnej branży? Oferujemy gotowe bazy obejmujące całe branże.

  • Szczegółowe filtrowanie — wybieraj tylko te dane, których potrzebujesz na podstawie kryteriów takich jak m.in. forma prawna, lokalizacja, wielkość zatrudnienia, liczba posiadanych pojazdów czy rozmiar posiadanych użytków rolnych.

  • Gwarancję — zapewniamy poprawność 95% rekordów w każdej zakupionej bazie. Jeśli liczba błędnych rekordów wyniesie więcej niż 5%, możesz bezpłatnie wymienić bazę lub uzyskać zwrot środków.